Zákazníky si udržíte například komunikací
Podnikání

Zákazníky si udržíte například komunikací

Komunikujete se svými zákazníky? Teď nemáme na mysli pár odpovědí na jejich otázky týdně. Jde o komunikaci, pomocí které si s nimi budujete jakýsi vztah. O to více budou následně za vámi chodit. Pokud této činnosti nevěnujete tolik pozornosti, snadno vám může konkurence zákazníky přetáhnout.

Komunikujte se svými zákazníky

Komunikace bezesporu k podnikání patří. Jakmile ji budete mít dobře zvládnutou, můžete přivolat další potenciální zájemce o váš produkt. Kupující se totiž rádi vyptávají a jestliže jim napíšete jednu krátkou odpověď, na kterou navíc musí čekat, pak se nákupu nejspíš nedočkáte. Klidně si s nimi domluvte telefonní hovor nebo schůzku. Váš potenciální kupec uvidí, že se o něj opravdu zajímáte a podle toho bude následně reagovat.

Zákazníci vyžaduji komunikaci01

Ke komunikaci dnes slouží několik komunikačních kanálů. Tím nejznámějším a nejpoužívanějším je stále email. Zprávy se v něm neztratí, a navíc je celková archivace velmi přehledná. Některé společnosti ovšem začaly využívat například i facebookový messenger nebo Instagram. Je lepší, pokud máte více komunikačních kanálů, protože tím přilákáte větší procento uživatelů. Ne každý má Facebook nebo emailovou adresu.

Buďte vždy milí aneb slušnost na prvním místě

Nesnažte se ze svých zákazníků udělat přes chat blázny. Tato forma komunikace vám rozhodně neprospěje. Jestliže s nimi budete komunikovat, vyslechněte si je a zajímejte se. Při finálním chatování je nevyhánějte pryč větou, na shledanou, ale zkuste se zeptat, zda nemají další dotazy. Jakmile se zeptali opravdu na všechno, co potřebovali, popřejte jim hezký den.

Jestliže si od svých zákazníků sbíráte informace, mezi které patří jméno, email a datum narozenin, máte obrovskou výhodu. Vždy v těchto dnech, včetně Vánoc jim lze poslat nádherný email, ve kterém jim poděkujete za využívaní vašich služeb a zároveň jim popřejete. Zákazníci si tohoto chování váží a nemusí mít ani v nejmenším strach, že je to bude obtěžovat. Jak se ke svým zákazníkům při komunikaci budete chovat vy, tak oni k vám.