• Jak se přestat porovnávat s ostatními?
    Podnikání

    Jak se přestat porovnávat s ostatními? 

    Věděli jste, že většina úspěchů je zabíjena tím, jak se mnozí porovnávají s úspěšnými? A mnohdy ani ne s úspěšnými, ale jen těmi, kteří mají pořád, co říct, aniž by toho v životě dokázali mnoho. Takové porovnávání je spíše na škodu. Od úspěšnějších bychom se měli ryze inspirovat a učit, nikoliv je hanit a hledat jejich chyby. Jak tedy tento náš zlozvyk srovnat se zemí?  Vidíte jen výsledek, nikoliv cestu  Problémem toho, že se neustále s někým srovnáváme, je, že vidíme především výsledek, nikoliv tu cestu, kterou člověk ušel za tím, kde je nyní. Na sociálních sítích je nám reprezentována pouze ta krásná, sladká omáčka, ale už se nevidí ta…

  • 3 podnikatelské nápady pro rozjezd vlastního byznysu
    Podnikání

    3 podnikatelské nápady pro rozjezd vlastního byznysu 

    Přemýšlíte nad tím, že byste se nalodili na tu svou vlastní vlnu a rozjeli své vlastní podnikání, které by vás posunulo sedmimílovými kroky dopředu osobnostně i v životě? Možností, respektive oborů, ve kterých začít podnikat je víc než dost. Člověk má na výběr z mnoha odvětví, ovšem dnes nejatraktivnější nápady jsme vám sepsali do krátkého seznamu.   Restaurování nábytku  Opomineme-li obory, které se týkají digitálního světa čili tvorba webových stránek, copywriting a další, do hry nám vstupují kutilské práce. Řemeslo má zlaté dno – říká se už dlouhé roky a my s tímto musíme jen souhlasit. Restaurování nábytku je poté jedno z odvětví, které stojí za zvážení. Lidé dnes totiž…

  • Jak podnikat a neprodělat aneb umění cenotvorby
    Podnikání

    Jak podnikat a neprodělat aneb umění cenotvorby 

    Stanovení správné sazby za produkty a služby je klíčem k úspěšnému podnikání. Zjednodušeně se dá říct, že cena produktu či služby musí pokrýt veškeré náklady a být navýšená o zisk. Ve skutečnosti je ale cenotvorba o něco složitější, a tak spousta firem i podnikatelů tápe, jak si neříct moc, ale ani málo.  3 způsoby stanovení ceny produktů a služeb  Pokud prodáváte výsledný produkt nebo službu, máte tři možnosti, jak při stanovení cen postupovat. Tou první je cena podle nákladů, kdy výsledná cena musí pokrýt jak variabilní, tak fixní náklady. K tomu je třeba stanovit částku, kdy není dosaženo ani zisku, ani ztráty, a k ní přičíst marži.  Druhou možností je stanovení ceny dle…

  • Výhody franchisingu oproti jiným formám podnikání nelze přehlédnout
    Podnikání

    Výhody franchisingu oproti jiným formám podnikání nelze přehlédnout 

    Franšízing, to je vyzkoušený podnikatelský model, který funguje doslova po celém světě. S jeho pomocí se můžete vydat do podnikatelského světa i v případě, že nemáte odvahu začít s rozjezdem vlastní značky.   Výhody, výhody, výhody  Franchising se v našem světě uplatňuje v mnoha podobách. Tato podnikatelská příležitost nabízí spolehlivou možnost, jak začít podnikat v mnoha oblastech. Můžete začít prodávat produkty i služby. je na vás, zda zkusíte prodej hamburgerů, bankovních produktů, nebo třeba čajů či dveří a zárubní. Možností je skutečně mnoho a franšíz, které se v naší republice dají pořídit, je velká řada.   Začátek podnikání je ve většině případů spojen s velkou dávkou stresu a s případným neúspěchem. Během prvního roku podnikání končí až polovina podnikatelských subjektů. To…

  • Fakturu může vystavit i nepodnikatel, ale jen za určitých podmínek
    Podnikání

    Fakturu může vystavit i nepodnikatel, ale jen za určitých podmínek 

    Možná máte čas a prostředky si přivydělat mimo vaše zaměstnání. V takovém případě se může stát, že po vás bude objednatel chtít vystavit fakturu, kterou by si mohl dát do nákladů. Tu mu můžete vystavit i jako nepodnikatel, má to ovšem svá pravidla. Pokud se jedná o příležitostný příjem nebo autorský honorář, pak živnostenský list nepotřebujete.  Co musí faktura obsahovat?  Na faktuře v takovém případě musí stát vaše jméno, příjmení a adresa. Dále pak identifikace odběratele (tedy jméno, příjmení, název firmy a IČO), název služby nebo zboží, které poskytujete, datum vystavení a splatnosti faktury, fakturovaná částka, forma úhrady a pořadové číslo faktury. Takto si můžete přivydělat až 30 000 korun…

  • Home office a zajímavosti
    Podnikání

    Pojďme se podívat na home office

    Práce z domova neboli home office je něco, po čem touží velké procento populace. Pokud se vám prozatím nepodařilo pracovat z domova, seznamte se alespoň s výhodami a nevýhodami tohoto typu práce. Jestliže nevýhody budou u vás převládat nad výhodami, možná si tento typ práce odpustíte a raději budete chodit do zaměstnání. Už teď vám můžeme prozradit, že přinutit se doma pracovat nebývá vždy jednoduché a často to končí tím, že se musí měsíc dohánět na poslední chvíli. Pojďme se podívat na home office Pro práci z domova musíte mít v první řadě počítač nebo notebook a kvalitní připojení k internetu. To konec konců platí i o samotném počítači. Rozhodně by se nemělo jednat o několik…

  • Správná komunikace jako základem úspěchu
    Podnikání

    Správná komunikace jako základem úspěchu

    Podnikání je složitá činnost, kterou nelze dělat pár desítek minut denně. Pokud chcete uspět, musíte zvládat většinu každodenních problémů, které mohou nastat. Jedním z problému je také i správná komunikace, ať už s obchodními partnery nebo klienty. Bez komunikace dnes nemůže fungovat nejenom vaše podnikání, ale i samotný vztah. Nezáleží teď na tom, zda se jedná o profesní nebo životní příběhy. Prostřednictvím správné komunikace lze navázat nové kontakty. Ty se vám mohou následně skutečně hodit. Správná komunikace jako základem úspěchu Ke komunikaci nepatří jen způsob, jakým komunikujete. Ano, je to důležité, samozřejmě nesmíte svým klientům nebo obchodním partnerům nadávat či psát slova, která nevypadají příliš dobře. Daleko důležitější je však gramatika a…

  • Budování návštěvníků na internetových stránkách
    Podnikání

    Budování návštěvníků na internetových stránkách

    Zvýšit návštěvnost vlastních internetových stránek nemusí být vůbec jednoduchou záležitostí. Nezáleží teď na tom, zda se jedná o firemní projekt nebo internetový magazín, pro získání zákazníků a klientů je potřena přitáhnout potenciální zájemce na internetové stránky. Jinými slovy bez návštěvnosti se vám zakázky ani v nejmenším nepohrnou. Na druhou stranu není návštěvnost jako návštěvnost. Může být internetový projekt s několika tisíci návštěvníky za měsíc, ale s nulovým ziskem a opačně. Na internetové stránky musíte přilákat převážně cílovou skupinu. Jak získat návštěvníky ve své cílové skupině? Získat opravdu potenciální klienty nebo zákazníky není opravdu jednoduchý proces. Pokud si myslíte, že budete na sociálních sítích spamovat všelijaké skupiny nebo stránky, jste na omylu. Ano, tímto…

  • Co je to franšíza aneb poznejte nový druh podnikání
    Podnikání

    Co je to franšíza aneb poznejte nový druh podnikání

    Začít podnikat může po čase plně nahradit vaše zaměstnání, pokud se vám začne dařit. Jestliže jste nikdy nepodnikali, pak nejspíš nevíte, co se pod tímto procesem skrývá. V případě, že se pouštíte do podnikání v oboru, který vyžaduje příliš vysoký finanční kapitál, může se jednoduše stát, že neuspějete a přijdete o všechny své peníze. Řešení se však nabízí ve franšíze. Jde o druh podnikání, který vám ulehčí začátek, protože budete podnikat pod již existující značkou. Ta může být na trhu i přes 20 let, záleží na tom, jakou firmu si zvolíte. Pojďme se však podívat na to, co se pod franšízou skrývá. Co je to franšíza aneb poznejte nový druh podnikání Franšíza…

  • Prezentujte svůj podnikatelský záměr před investory i bankami
    Podnikání

    Prezentujte svůj podnikatelský záměr před investory i bankami

    Prezentovat před bankou nebo investory podnikatelský záměr může být obtížný proces, který bezesporu vyžaduje důkladnou přípravu. Pokud se chystáte na podobnou činnost, pak je potřeba se zaměřit na samotnou přípravu, jak jsme již zmiňovali. I přes to, že bude podnikatelský záměr sebevíc dobrý, nemusí se zalíbit všem. Další pravidlo tedy zní, že byste se rozhodně neměli vzdávat. Jak prezentovat svůj podnikatelský záměr? Představte si, že by za vámi někdo přišel s tím, že od vás vyžaduje vaše finanční prostředky. Při první schůzce nemáte šanci odhadnout, o koho se jedná. Jeho podnikatelský záměr může být sice sepsán výborně, ale k tomu, abyste peníze investovali, musíte znát i dotyčnou osobu. To stejné platí i…